torsdag 1. november 2012

Lever livet som aksjemegler

Har en kompis som har fått lov til å skrive et innlegg her.

Hei,

Penger er viktig som aksjemegler.
jeg er aksjemegler - og svært stolt av det. Jeg er av typen som går rundt på gata og smiler deg opp i ansiktet som følge av en feit bankkonto og den nyeste Armani-dressen. Enkelt og greit; jeg er en aksjemegler som tjener noen millioner i året.

Som nyutdannet fra en av de mest anerkjente økonomilinjene på et av de beste universitetene i USA, så har jeg faktisk en del jeg skulle ha sagt.

Jeg føler i hvert fall det.

Det tok ikke lang tid før jeg ble kontaktet av et meglerhus som ønsket å ansette meg på grunn av mine gode karakterer. Hadde i en lengre periode holdt på med aksjer da jeg var student, men her snakket vi bare om et par hundretusener totalt i omsetning.

Nå sitter jeg og flytter penger som er verdt mange titalls millioner.

Jeg vil anbefale alle å bli aksjemeglere hvis de ønsker å tjene mest mulig penger. Har jo selvfølgelig også et øye åpent når jeg ser at teknologien i bransjen utvikler seg sånn det gjør, men jeg vil på ingen måte si at bransjen er ferdig slik den er nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar