lørdag 3. november 2012

Tenker du noen gang på at noen leser økonomibloggen?

Skaff faste lesere.
Økonomiblogg med faste lesere?

Det har kommet flere og flere økonomiblogger på norsk.

De aller mest "brukte" temaene er følgende:

- Kredittkort
- Forbrukslån
- Aksjer
- Personlig økonomi
- Generell økonomi (herunder bedriftsøkonomi og makroøkonomi)

Og det er klart at det er en del penger å hente i denne nisjen. Veldig mange setter opp bloggene sine utelukkende fordi de ønsker å tjene så mye penger på så kort tid som mulig, noe jeg ser på som verdens mest ærlige sak.

Men la meg si det slik; når jeg tok en titt på enkelte av bloggene som fantes der ute ble jeg ganske redd for at de rett og slett ikke har tenkt på at de skal nå et publikum. Spørsmålet: "Hvordan kan jeg selge mest mulig kredittkort til flest mulig folk?" går nok foran spørsmålet: "Hvordan kan jeg få faste lesere?".

Og da er det klart at bloggen din ikke blir like interessant å besøke gang på gang på gang...

Kanskje bør man ikke engang kalle det en blogg når de satser på å tjene penger på èngangstreff...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar